Superbowl en fietsen als een Duitser - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu Superbowl en fietsen als een Duitser - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu

Superbowl en fietsen als een Duitser

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

12 Februari 2016 | Verenigde Staten, Oakland

Yes! Vandaag voor het eerst een nacht volledig doorgeslapen, zonder ook maar 1 keer wakker te worden! Blijkbaar vindt mijn lijf dat reizen helemaal niet zo tof en blijft redelijk lang in een jetlag hangen, ook al ga ik netjes niet voor 10 uur naar bed, kom op tijd m'n bed uit, ga hardlopen en eet zo gezond als ik kan. Maar goed het lijkt nu in elk geval over, en dat juich ik dan ook van harte toe.

Maar nu eerst ik had jullie nog een verslagje van de tuinen beloofd. Eerlijkheidshalve, ik had er misschien iets meer van verwacht en ik vrees dat ik nogal verwend ben door de tuinen van Suzhou (in de buurt van Shanghai) desalniettemin was het een heerlijk relaxte middag waar ik lekker van het weer genoten heb, door de tuinen gestruind en langs het mooie meer gelopen. Ik heb zelfs nog een zeer moderne aan de beelden te zien Katholieke kerk bezocht.

Het meer ligt 1 of 2 haltes van McArthur station (waar ik vlakbij woon), het hangt er een beetje vanaf of je via de zuid of noord kant van het meer wil lopen. Ik stap bij de eerst volgende halte uit en loop rechtstreeks via de noordkant naar het meer. Er liggen hier mensen in het gras te zonnen, boekje te lezen en hier en daar spelen mensen met een stok kaarten. De tuinen zijn vrij om te bezoeken, maar de tuin waar ik het meest in geïnteresseerd ben (Bonsai tuin) blijkt aldaar gesloten, naja het is geen straf om hier nog een keertje naar toe te gaan.

De kerk waar ik het net over had, is niet per se heel groot, het is een schuine cylinder die voornamelijk uit glas bestaat, maar binnen is de kerk volledig met licht hout afgewerkt. De ruimte is hierdoor aangenaam licht en koel. Met maar liefst 2 orgels, waarbij sommige van de pijpen horizontaal lagen (had ik nog nooit gezien), en knielbankjes die er voor de verandering eens comfortabel uitzagen, was deze kerk blijkbaar erg modern.

En dan mijn nieuwe aanwinst! Naja nieuw kun je het niet helemaal noemen en het is ook niet echt van "mij", maar ik mag het lenen zolang ik hier ben: een FIETS! Een mountainbike zelfs! Ik ben er ontzettend blij mee, ook al is het een oud barrel. De fiets heeft versnellingen, (3x6) 18 denk ik in totaal, maar aangezien de versnelling blijft hangen ben ik gedwongen om in een van de lichtste versnellingen te fietsen, dus heel hard zal ik er niet op gaan en het is gelijk een fijne cardio training. Verder ben ik nogmaals erg blij dat ik een meisje ben want het zadel is zeer versleten en kan niet vervangen worden want de pin waar het zadel op zit, zit vast in het frame van de fiets. Dat al mag de pret niet drukken ik ben ineens een stuk mobieler geworden en niet langer afhankelijk van de trein of de benenwagen. Ik moest mn Landlady (Suzy) beloven dat ik een slot, maar ook zeker een helm ging halen voor ik erop ging rijden, want ze zou zich schuldig voelen als me iets zou overkomen.

Braaf ben ik dan ook naar een fietsenwinkel gegaan waar ze zelfs mijn niet zo goed functionerende rem hebben gemaakt (de andere deed het overigens prima). Ik vind het verkeer hier reuze mee vallen, er zijn best wel veel fietspaden, ook al worden die soms ook als parkeerplaats gebruikt, behalve dat de auto's hier misschien wat groter zijn, is er weinig verschil met Nederland. Maar ik neem aan dat de Amerikanen het fietsen in Nederland ook levensgevaarlijk zouden vinden.

Mijn eerste echte ritje (naar de fietswinkel telt niet echt die is namelijk om de hoek) dus maar met helm op, is naar de vriend van een van m'n collega's, die ook Daniel heet. Hij heeft mij uitgenodigd voor een avondje SuperBowl kijken. Ik voel me nu echt in Amerika, terwijl de chicken wings en chips rijkelijk voorbij komen, komt de ene naar de andere reclame de woonkamer binnen, afgebroken door soms een paar minuten football. Halverwege komen Coldplay, Bruno en Beyonce de boel nog opleuken, een leuk showtje, maar een gigantisch spektakel is het nou ook weer niet. Nadat de Denvers superbowl winnen vertrek ik weer redelijk snel naar huis. Steven (een andere collega) bied me aan om me namelijk thuis af te zetten. Nadat ik hem uitgelegd heb, dat we in Nederland heel vaak fietsen in een auto vervoeren, de fiets zelf maar in de achterbank leg en hem nogmaals verzeker dat die fiets echt niet zomaar een ongeluk gaat veroorzaken, rijdt hij heel voorzichtig naar mn huisje.

Intussen begint dit alweer een lang verhaal te worden, dus volgende keer meer!

groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 8383

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 April 2016

Dream of Californication

10 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

China

Landen bezocht: