winter in San Francisco - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu winter in San Francisco - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu

winter in San Francisco

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

18 Februari 2016 | Verenigde Staten, Oakland

Blijkbaar kan het in Oakland ook regenen, en hard ook, als ik na een toch al niet zo'n toffe dag zonder regenjas en op m n pumps richting de metro loop. Het is de eerste dag sinds ik hier ben dat het weer slecht is, het waait enorm hard en het komt met bakken uit de lucht zetten. Soms heb je ff zo'n dag dat alles tegenzit, de Google route die je wilt gaan hardlopen blijkt over een snelweg te gaan, minstens 100 stoplichten te hebben, die uiteraard allemaal op rood stonden (anders waren het verkeerslichten geweest ;) ), daarna tijdens het boodschappen doen, scheurt het netje van de mandarijnen, vervolgens fiets je naar huis, scheuren de handvatten van je boodschappentas af waardoor alles op de grond ligt.. midden op de weg, op mn werk blijkt het aantal artikelen wat ik moest lezen alleen maar toe te nemen in plaats van af, de oplossing die ik hier hoopte te vinden lijkt verder weg dan ooit en dan kom je ook nog eens als een verzopen katje thuis.

OK dat was mijn klaagzang, want uiteraard gebeuren er ook genoeg leuke dingen, zo hielp iemand me de mandarijnen op te rapen, kwam iemand toegesneld met een nieuwe tas nadat de handvatten van die andere gescheurd waren, heb ik toch ondanks alle stoplichten en een vroegtijdige terug keer 7 km hardgelopen en zijn mijn collega's nooit verlegen voor een praatje of een hapje eten in een of ander restaurantje.

Afgelopen weekend ben ik naar San Francisco geweest, om daar een IOPS collega te ontmoeten. We hebben met z'n drieën heerlijk in het zonnetje in het park gezeten, wat rond gelopen door een "rariteitenbuurtje", wat ik daarmee bedoel? Nou, een winkel die piraterij artikelen verkoopt, en nee dan bedoel ik niet illegale radio stations of zo, maar artikelen waar Captain Jack jaloers van zou worden: boeken, touwen, sleutels, hoeden, kaarten en tegeltjeswijsheden, je kunt het zo gek niet bedenken of het lag wel ergens in een la of vitrine kast. Ander voorbeeld is een soort ja.. encyclopediewinkel, weet niet hoe ik het anders zou moeten noemen. Je kon er opgezette dieren vinden, maar ook skeletten van kleine dieren, botjes, tandjes, vleesetende planten, fossielen, stenen, kristallen, van alles! De mensen die je hier op straat ziet zijn ook, ehm.. ja anders, loopt de een van top tot teen bedekt, de volgende lijkt meer gekleed voor het strand (en ok het is een graadje of 23 maar nog steeds wel midden in de stad), maar hippiestad dekt de lading wel redelijk. 's Avonds hebben we in een Mexicaans restaurant gegeten en ook dat was zeker niet verkeerd!

Ik denk dat ik komend weekend weer naar San Fran ga, toch eens bij die brug kijken!

Groetjes,
Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 8411

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 April 2016

Dream of Californication

10 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

China

Landen bezocht: