winter op bestelling - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu winter op bestelling - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu

winter op bestelling

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

21 Maart 2016 | Verenigde Staten, Oakland

Afgelopen weekend was fantastisch! Ik heb iets gedaan waarvan ik nooit verwacht had dat ik het zou doen: SNOWBOARDEN! Vrijdag in de middag hebben we besloten dat we die avond naar Lake Tahoe zouden gaan, 2 nachtjes in een veel te luxe hotel kamer. We waren met zn 3e en we hadden 2 slaapkamers, 2 badkamers, een gigantische keuken, gaskachel, het was super mooi! Na een ritje van 4 uur kruipen we redelijk snel ons bed in want de volgende dag moeten we vroeg op want ik heb naast de spullen die ik van 3 anderen geleend heb, geen schoenen en geen board.. redelijk essentieel, en we moeten dus eerst langs de verhuur.

Na een echt Amerikaans ontbijt (lees, een donut en wat koffie) gaan we mijn spullen ophalen. Beladen met spullen nemen we de lift die een prachtig uitzicht geeft over de bergen aan de ene kant en het meer aan de andere kant. Eenmaal halverwege de berg, vertellen Brian en Steven in elk geval hoe ik op mijn board moet komen, dat is nog steeds niet echt een succes en ik heb vaak nog een handje nodig om op te staan. Al gauw begint daarna mijn echte les. De eerste les is vooral 1) hoe sta ik op 2) skating (met een voet vast als een krab skateboarden) 3) remmen. Na wat oefenen op een nagenoeg vlak stuk gaan we met een "magic carpet" naar ons eerste oefen heuveltje. Zolang iemand voor me is durf ik redelijk naar beneden maar O.. wat eng als je dit in je eentje moet doen, ik doe er dan ook heel lang over om beneden te komen maar uiteindelijk gaat het steeds beter. Vooral als na de les Brian besluit me een prive lesje te geven, hij leert me falling leave wat inhoudt dat je al remmend langzaam van de ene kant van de piste naar de andere kant gaat. En dat lukt ook nog! Best trots zoeken we later Steven weer op die eerder gestopt was.

De volgende dag is de sneeuw veel beter, veel losser waardoor ik (ondanks de spierpijn) toch wat makkelijker kan opstaan zonder dat mn board steeds wegglijd. Nadat we gisteren vooral op onze hakken hebben geremd leren we vandaag hoe we met onze tenen kunnen remmen, wat blijkt, dit gaat me veel makkelijker af! Komt 5 jaar ballet training met alleen maar op je tenen staan toch nog ergens van pas. Het nadeel is alleen dat ik nu met mn rug de goede kant op sta oftewel ik kan niet zien waar ik heen ga. Aan het einde van de dag kan ik ook falling leave op mn tenen en nog steeds enigszins over mn schouder kijken waar ik heen ga. Met een instructeur voor mn neus kan ik ook S'jes draaien (dus afwisselen tussen tenen en hakken) maar dit vereist dat je stukjes je board recht naar beneden laat gaan en dan ga je snel erg hard (naja, harder dan ik leuk vind) en ik vind dat nog erg spannend om alleen te doen, dus dat wellicht een volgende keer?

  • 21 Maart 2016 - 20:47

    Bep Ippel:

    Hey Lianne, wat een leuk joh, had dat dus nooit gedacht hè, je blijft ons verbazen!!!
    En wie komt er morgen............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8370

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 April 2016

Dream of Californication

10 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

China

Landen bezocht: