Terug bij af - Reisverslag uit Peking, China van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu Terug bij af - Reisverslag uit Peking, China van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu

Terug bij af

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Augustus 2015 | China, Peking

Op m'n chill dagje zijn we er toch op uitgetrokken al was het wat later dan normaal. Samen met Cole (de rest had andere verplichtingen) ga ik op zoek naar het propaganda art museum. Onderweg lopen we door de brede lanen van de Franse concessie waar de ene dure auto naar de andere dure auto langs ons rijdt. Dit is zeker niet het armste gebied van Shanghai.

Het museum blijkt goed verstopt te zitten en nadat we er eerst straal voorbij lopen weten we het uiteindelijk toch te vinden. Het museum bevindt zich in de kelder van een appartementencomplex. Het museum is erg klein uiteraard maar er staan veel goede verhalen bij de posters en brengen hier dan ook de hele middag door.

Dan misschien de eerste kleine tegenvaller van de reis. Terwijl Hangzhou in elke reisgids en door iedereen bejubeld wordt, ben ik er niet per se erg weg van. Dit komt vooral door de massa's en nog eens massa's mensen, overal. En dan met name het type wat 5 uit slingertikkertje over de weg speelt. Het is vooral een Chinese bedoeling en er wordt nergens iets in het Engels bij gezet. De gehuurde fietsen blijken een obstakel aan ons been als alle wegen naast het meer verboden zijn voor fietsers. Lekker dan. Maar goed niet getreurd, we fietsen naar de grote pagoda waar we alsnog van het uitzicht genieten.

Op maandag bezoeken we Shanghai 1933 een oud slachthuis wat vooral een gave architectuur heeft. 'S middags vertrek ik dan toch weer in m'n eentje naar het treinstation op weg naar m'n laatste bestemming van deze reis: terug naar Beijing! De treinreis is een beetje awkward als een gezinnetje tegenover me in de trein uitgebreid gaat zitten staren en wijzen naar de toch o zo vreemde neus en ogen die ik heb. Ach ja zo interessant zal ik ook wel niet blijven de komende 16 uur en probeer me te storten op m'n boek.

Eenmaal in Beijing vind ik gemakkelijk m'n hostel, een probleem, zij mij niet en het hostel is vol. Gelukkig kan ik bij het andere hostel van de zelfde eigenaar terecht en brengen ze me per taxi daar heen. Het nieuwe hostel blijkt ook heel mooi te zijn en, pluspunt, bevindt zich niet recht tegenover het openbare toilet.

Nog 2 volle dagen te gaan!

  • 04 Augustus 2015 - 23:19

    Marjolein:

    Wat een hoop belevingen lees ik allemaal, echt stoer van je!
    Geniet nog even van de laatste twee dagen, de tijd vliegt !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 8391

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 April 2016

Dream of Californication

10 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

China

Landen bezocht: