week 1 - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Lianne Ippel - WaarBenJij.nu

week 1

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

06 Februari 2016 | Verenigde Staten, Oakland

Door de openstaande deur van mijn studio valt de zon die buiten voor een aangename graad of 15 zorgt. Vogels fluiten er lustig op los, terwijl ik van mijn koffie geniet in mijn net volledig schoon gemaakte huisje. Ik heb een redelijk actieve ochtend achter de rug waar ik dus mijn huisje schoongemaakt heb en een stukje ben wezen rennen. Ik loop nog maar kleine blokjes om omdat ik niet wil verdwalen (en aangezien ik nog geen andere simkaart heb gekocht, kan ik niet aan Google vragen om me weer terug te leiden).

Het ritme wat ik nu door de week aanhoud is in de morgen thuis werken, aangezien jullie dan ook wakker zijn, skype ik met het thuisfront, afgewisseld met het verder werken aan de papers die ik aan het schrijven ben. Rond de lunch vertrek ik dan naar de universiteit, waar ik in een lokaal voor phd's verder werk. De universiteit is 2 haltes met de trein hier vandaan en vanaf die halte is het nog een kleine 10 minuten lopen.

In die 10 minuten waan je je in een gigantisch oud bos met daar tussendoor schitterende gebouwen. Waar ik vond dat Tilburg Universiteit al redelijk getroffen had, zo midden in de Warande, valt dat totaal in het niet bij de natuurschoon van Berkeley university. Bomen zijn huizen hoog en hoger en de doorsnee van meer dan een meter is zeker geen uitzondering! Het terrein is op zijn minst glooiend te noemen en om bij het gebouw waar ik mag werken te komen moet ik een klein stukje stevig om hoog (met hakken is dat op de heenweg nog niet zo'n probleem alleen de terug weg is wat lastiger). Dwars door de campus heen loopt een klein beekje, wat hier en daar een watervalletje tegen komt. En dan zijn er nog de talrijke.. eekhoorns! Je ziet ze overal en ze zijn ook ontzettend tam. Het levert een komisch gezicht op als je ze door de mensen massa's heen elkaar achterna ziet jagen!

Als ik dan bij het gebouw ben aangekomen, werk ik op de vierde verdieping. Er is echter een nadeel aan dit gebouw.. geen kantine of nog erger.. geen koffie! Voor koffie moet ik naar een gebouw om de hoek waar ook een kleine kantine is, voor de keer dat ik voor de lunch naar de universiteit ben gekomen.

Gisteren heb ik de meeste van mijn collega's ontmoet tijdens een meeting waar alle phd's over hun werk vertellen en artikelen die ze zijn tegen gekomen. Na die meeting zijn we gezellig met z'n alle naar een cafe gegaan waar je spelletjes kunt spelen. En niet zo maar 3 of 4 spelletjes waar je uit kon kiezen, maar een volledige wand vol met van alles en nog wat! We hebben in totaal 3 spelletjes gespeeld: the Resistance, spyfall en cards against humanity! Afgesloten met een hapje bij een Thais restaurant ben ik daarna weer terug naar m'n stekkie gegaan.

Als zo mijn koffie op is ga ik naar de tuinen rond het meer Merritt, 2 haltes naar het zuiden van hier. Volgende keer lezen jullie daar meer over ;)!

groetjes
Lianne

  • 16 Februari 2016 - 18:59

    Bep Ippel:

    Leuk verslag Lianne, we zijn blij dat je je draai al een beetje hebt gevonden!
    groetjes Pa en Moeders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8410

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 26 April 2016

Dream of Californication

10 Juli 2015 - 07 Augustus 2015

China

Landen bezocht: